استارتاپها معمولاً فعاليت خود را با يک طرح، ايده يا نوآوري آغاز ميکنند. علاوه بر برنامه ريزي و پشتکار و صرفه جويي نياز به حمايت مالي دارند. گاهي بنيانگذاران استارت آپها براي جلوگيري از افشاي اطلاعات و حفظم حقوق از جذب سرمايه گذار استقبال نمي کنند. گرچه در ابتدا با سرمايه خود يا خانواده شروع مي کنند ولي جهت تجاري ساز ايده خود به سرمايه گذار نياز دارند. با توجه به اينکه کسب و کارهاي نوپا ريسک بالايي جهت سرمايه گذاري دارند گاهاً سرمايه گذاران به آنها اعتماد نمي کنند. برخي از استارت آپها به دليل تامين نشدن نياز مالي شکست مي خورند. در کشورهاي در حال توسعه اي مانند ايران حمايت از استارت آپها اهميت بالايي دارد زيرا اين کسب و کارها با استفاده از فناوري و بهبود بهرهوري نقش مهمي در بهبود شرايط اقتصادي ايفا مي کنند .
شتابدهنده استارتاپها، شرکتهايي هستند که روي ايدههاي جديد فناورانه سرمايهگذاري ميکنند. اين مجموعهها به صاحبان ايدهها کمک ميکنند تا بتوانند تعريفي صحيح و نمونه اوليه مناسبي از کالا يا خدماتي که قصد نوآوري در آن صنعت را دارند ارائه دهند.
آمريکا به عنوان مرکز مهمي براي ايدهپردازان و کارآفرينان همچنان بهترين محل براي رشد استارتاپها است؛ به طوري که 80 درصد سرمايهگذاري براي توسعه کارآفريني در اين کشور انجام گرفته است.
بريتانيا، چين و کانادا رده هاي بعدي را در سرمايه گذاري بر روي استارت آپها دارند.
ريسک بالاي عدمموفقيت
مهمترين دغدغه وامدهنده اين است که وامگيرنده تا بازپرداخت کامل اقساط سرپا بوده و در ضمن توانايي مالي کافي براي بازپرداخت اقساط را داشته باشد. استارت آپها به دليل ريسک بالاي عدمموفقيت صلاحيت دريافت وام را ندارند.
بسياري از استارت آپها به دليل وجود رقبا سعي در پيشرفت بيشتر دارد و امکان دارد حتي مدت طولاني هيچ سودي نداشته باشند ولي به پيشرفت ايده خود بيشتر از سود دهي توجه کنند. و اين دليل باعث مي شود تا نتوانند سرمايه گذار جذب کنند.
ايستم استارتآپي ايران اگرچه با مشکلات زيادي مواجه است، اما يکي از بهترين فضاهايکسب و کار کشور را دارد، در اين ايستم هر کس خلاقتر بوده، هر کس قبل از ديگران وارد عمل شده، هر کس پيگيري و سختکوشي داشته، هر کس اصول بازاريابي و شبکهسازي را بهتر آموخته و اجرا کرده، موفق ميشود.
سرمايهگذار بايد يک ويژگي را در کارآفرين بهوضوح ببيند و اين ويژگي عملگرا بودن است. به اين معني که حرفهاي او فقط در حد حرف نبوده، بلکه روي ايده کارشده و تبديل به کسبوکار شده باشد. اگر کارآفرين در مرحلهاي باشد که محصولش در بازار مورداستفاده قرارگرفته است، سرمايهگذاران با فراغ بال به حمايت از استارت آپ ها ميپردازند. يک ايده محصول شده خيلي جلوتر از ايده در سر و يا در دفتر کار مانده است.
با حمايت از استارت آپها به پيشرفت کشور خود کمک کنيم.
درباره این سایت